مجله مد و استایل

راهنمای خرید ست ساعت عروس و داماد

ست ساعت عروس و داماد

یکی از جذاب‌ترین و پرهیجان‌ترین خریدهای عروسی، خرید ست ساعت عروس و داماد است. همانقدر که داشتن حلقه ست برای عروس و داماد اهمیت دارد ساعت ست هم از آیتم های مهم برای تکمیل زیبایی و درخشش استایل عروس و داماد در مهم‌ترین و زیباترین شب زندگی‌شان است.

ساعت‌مچی ست چه اهمیتی دارد؟

خرید ساعت ست عروس و داماد چیزی برای تکمیل‌کردن کت و شلوار عروسی برای داماد، و زیبایی هرچه بیشتر لباس عروسی به عروس هست، چیزی که می‌تواند واقعاً باشخصیت شما صحبت کند و امضای استایل شما باشد. بااین‌حال، این هدیه‌ای است که شما روزبه‌روز از آن استفاده خواهید کرد، پس بادقت و حساسیت انتخاب کنید!

برای خرید ساعت مچی ست به چه نکاتی توجه کنیم؟

_ در ابتدا به مقدار پولی که بابت ساعت‌ها می‌خواهید خرج کنید را در نظر بگیرید.

_ باتوجه‌به بودجه خود برندهای باکیفیت را مد نظر داشته باشید.

_ با توجه به سلیقه خودتان نوع کلاسیک یا اسپرت بودن ساعت را مشخص کنید.

_ استایل خودتان و همسرتان را بشناسید.

_ از مهم‌ترین موارد برای خرید ساعت مچی ست عروس و داماد اصالت آن می‌باشد؛ بنابراین فروشگاه یا وبسایتی که برای خرید ساعت مچی انتخاب می‌کنید بسیار اهمیت دارد.

ساعت مچی مناسب باید چه امکاناتی داشته باشد؟

* مقاوم به ضربه (shock resistance) باشد.

* مقاوم به زنگ زدگی  (stainless steel) باشد.

* پوشیده با محافظ کریستال (crystalized) باشد.

* بدون نفوذ آب (water resistace) باشد.

ست ساعت چرم

انواع ساعت‌ها

ساعت دیجیتالی یکی از ساعت‌های پرطرف‌دار هست که زمان را به‌صورت دیجیتالی (یعنی در قالب عددها یا سایر نمادها) نشان می‌دهد.

ساعت آنالوگ ساعتی است که نمایشگر آن دیجیتال نیست. ساعت آنالوگ ساعتی با صفحه ساعت سنتی است که همواره مورد استفاده اشخاص مختلف قرار می‌گیرد.

ساعت هوشمند هیبریدی ساعتی مکانیکی است که امکانات محدودی از ساعت‌های هوشمند را ساپورت می‌کند و طرف‌داران مخصوص خود را دارد.

نوع بند ساعت مچی

بند ساعت‌ها از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شود که عموماً شامل این موارد است:

استیل، برنج: که با روکش استیل لعاب داده می‌شود و دوام آن بستگی به ضخامت لایه آبکاری، تکنولوژی آبکاری و البته نحوه استفاده و مراقبت فردی که از آن ساعت استفاده می‌کند دارد.

چرم: که به دو نوع طبیعی و مصنوعی تقسیم می‌شود. چرم اصل می‌تواند از پوست تمساح (در برندهای لاکچری) باشد یا پوست گوساله. چرم‌های مصنوعی هم‌بسته به کیفیت ساخت، استحکام و دوام متفاوتی دارند که بازهم بستگی به نوع نگهداری و شرایط مختلف دارد.

برزنت: که علاقه‌مندان خاص خود را داشته و مدل قفل آنها هم متفاوت با بندهای چرمی است.

لاستیک: یا رزین که می‌تواند نرم یا خشک و شکننده باشد.

ضد خش: که در دو نوع تنگستن با وزن بالا و حالت آینه‌ای و سرامیک با وزن کم و تنوع رنگ‌های سفید و مشکی و صورتی وجود دارد.

باید توجه داشت که انتخاب هر کدام از موارد فوق در کنار خوبی‌ها و کارآمد بودن نیز بدی‌ها و سختی‌هایی به همراه دارد.

به‌عنوان‌مثال، بند استیل دوام و استحکام بالایی دارد و در مقابل ضربه مقاوم است، اما اولاً وزن بالاتری نسبت به بندهای چرمی، برزنتی، لاکی و سرامیکی دارد و ثانیاً در مقابل خش نیازمند مراقبت بسیار بالاتری است. در مقابل، بندچرمی وزن به‌مراتب کمتری دارد؛ اما متناسب باکیفیت بند، محیط مورداستفاده و دقت شخص استفاده‌کننده می‌بایست در بازه‌های زمانی مشخصی (که می‌تواند از شش ماه تا سه سال متغیر باشد) تعویض شود.

همچنین، بندهای سرامیکی در برابر خش و تغییر رنگ سبک و مقاوم‌تر هستند، اما ضربه‌پذیری بسیار پایینی داشته و نیازمند مراقبت جدی و حساسیت بالاتری در مقابل ضربه هستند.

بنابراین، بهتر است موقع انتخاب جنس بند ساعت‌مچی، این موارد را در نظر داشته باشید:

وزن، دوام، کاربری، محیط و شرایط جوی استفاده از ساعت، ضربه‌پذیری، مقاومت در برابر خش، سهولت تعویض، و مواردی ازاین‌دست که حتماً باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم که با بی دقتی ساعت خود را از دست ندهیم.

جنس صفحه و بدنه ساعت

نکته دیگری که درباره مقاومت ساعت باید به آن دقت و توجه کنید، جنس صفحه اصلی ساعت است؛ صفحه ساعت‌ها معمولاً از پلاستیک و تلق یا از شیشه و کریستال ساخته می‌شود. اگر پلاستیک و تلق را انتخاب می‌کنید باید توجه داشته باشید که زود خش می‌خورد. جنس شیشه‌ای هم زود می‌شکند؛ اما در برابر سایش می‌تواند مقاوم‌تر باشد. بهترین انتخاب برای پوشش شفاف صفحه ساعت، کریستال است که ضدضربه، ساییدگی و خش است اما از بقیه گران‌تر است و اگر می‌خواهید ساعتی با این نوع پوشش داشته باشید، باید حسابی دست به جیب شود.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید بدنه ساعت مچی است. قاب و بدنه ساعت‌ها از آلومینیوم، تیتانیوم و استیل ساخته می‌شود. ساعت‌های با جنس آلومینیوم و تیتانیوم از جنس بدنه ضدخش برخوردار هستند اما ساعت‌های با جنس استیل معمولاً خیلی زود خش میفتند. بسته به اینکه کدام جنس را بیشتر دوست دارید و مورد پسندتان هست، نگهداری و مراقب از هر کدام از آنها هم متفاوت است. تیتانیوم از همه سخت‌تر است و مسلماً از همه دیرتر خراب می‌شود. جنس آلومینیوم هم معمولاً در ساعت‌هایی که در سوئیس ساخته می‌شوند، استفاده می‌شود ولی تمامی این نوع مواد آلی به شوینده، مثل وایتکس که دشمن سرسخت انواع ساعت‌ها هستند، حساس‌اند و باید در برابر این مواد از آنها مراقبت قابل توجهی داشته باشیم.

اندازه صفحه ساعت

قطر صفحه بیشتر ساعت‌های زنانه، بین ۲٫۴ تا ۳٫۲ میلیمتر و ساعت‌های مردانه از ۳٫۶ تا ۵۰ میلیمتر است. ساعت‌های رسمی معمولاً ۳٫۶ تا ۴۰ میلیمتری و ساعت‌های ورزشی یا ساعت‌هایی که در روزمره استفاده می‌شود، در ابعاد بزرگ‌تر و خاص‌تر تولید می‌شوند. با توجه به اینکه دوست دارید ساعت باریک یا پهن داشته باشید می‌توانید سایز ساعت خود را خودتان بسته به سلیقهٔ مد نظرتان انتخاب کنید.

شکل صفحه نیز می‌تواند گرد، مربع، مستطیل، بیضی و یا چندضلعی، و ظاهر آن فلز مات، براق، طرح دار، کارشده یا پر از جواهر باشد. در بدنه ساعت معمولاً از استیل و در مواردی از فلزاتی مانند طلا، نقره، پلاتین و یا تیتانیوم استفاده می‌شود.

 

ساعت ست رولکس

رنگ ساعت مچی

امروزه اکثریت قریب به اتفاق برندها محصولات خود را با ترکیب رنگ‌های متفاوتی تولید و عرضه می‌کنند تا بتوانند سلیقه طیف وسیعی از مشتریان را پوشش دهند. رنگ سفید، مشکی، قهوه‌ای و طلایی ساعت‌هایی است که اکثرا مورد استقبال عروس دامادها قرار می‌گیرد. این رنگ‌ها باتوجه‌به‌ تم رنگی که دارند با اغلب لباس‌ها هماهنگی دارند مخصوصاً لباس عروس و کت شلوار داماد که مهم‌ترین آن‌هاست.

ساعت‌های نگین دار با جلوه زیبا و درخشان مخصوص عروس داماد و مجلسی در بازار وجود دارد که در خرید آنها باید کمی دقت کرد زیرا هم مراقبت از آنها بسیار سخت است و معمولاً ساعت‌های پرنگین ست عروس داماد خیلی زود از مد میفتند و به جز مراسمات عروسی و مجالس نمی‌توان هرجایی از آنها استفاده کرد و بعد از مدتی غیر قابل استفاده می‌شوند.

ست بودن ساعت عروس و داماد

زوج‌های جوان برای خرید لباس، حلقه و زیورآلات خود معمولاً محصولاتی که دارای تشابه به لحاظ دیزاین، جنس و مارک هستند را انتخاب می‌کنند. ساعت هم یکی از خریدهای عروسی است که معمولاً به صورت ست عروس داماد تولید و عرضه می‌شود. هم شکل بودن ساعت مچی عروس داماد نشان دهنده میزان تفاهم در زندگی و نماد همبستگی میان زوجهای جوان است و علاوه بر این زیبایی خاصی دارد و جلب توجه می‌کند.

فرق بین ساعت اصل و کپی را بدانید

ساعت‌های موجود در بازار را می‌توان به دو نوع اصل (original) و کپی(fake) تقسیم نمود. ساعت مچی اصل بر دو دسته است:

*ساعتی که یک برند بین‌المللی بوده و شرکت ثبت شده‌ای در ایران به عنوان نمایندگی رسمی ساعت برند مورد نظر، اقدامات مربوط به واردات، عرضه و خدمات پس از فروش آن برند را در ایران بر عهده دارد.

*ساعتی که یک برند منطقه‌ای یا ملی بوده و امور مربوط به سفارش گذاری جهت تولید، واردات و خدمات پس از فروش توسط یک شرکت ثبت شده رسمی داخلی انجام می‌شود مانند ساعت ویولت یا ساعت مچی الگانس.

*در مورد ساعت اصل، اولاً کیفیت ساعت‌ها تضمین شده و قابل پیش بینی است، ثانیاً نگرانی از بابت گارانتی و خدمات پس از فروش (مانند بند یدک، شیشه و…) وجود ندارد.

(ساعت عروس و داماد)

 

ست ساعت عروس و داماد

چند نکته مهم دیگر

برای استایل کاملاً رسمی مردانه ساعت بند چرمی و اکسسوری‌های چرم با رنگ مشکی نسبت به شیک‌ترین ساعت‌های فلزی برتری دارند و بیشتر توصیه می‌شوند.

برای استایل نیمه‌رسمی، استفاده از ساعت بندچرمی هم آسان‌تر است و هم باز هم نسبت به ساعت بندفلزی انتخاب هوشمندانه‌تری به نظر می‌رسد.

بندفلزی در ساعت‌مچی مردانه حالتی روزمره‌تر و درعین‌حال قدرتمندتر دارد.

بند چرم به‌کاررفته در ساعت‌مچی، آن را شیک‌تر و استایل شما را پیچیده‌تر نشان می‎دهد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *